مراسم عروسی به بهانه شادی برای تازه عروس و داماد و شروع زندگی مشترک برپا می‌شود. امروزه این مراسم با خدمات مجلس همراه است و کمی این سنت دچار تغییر شده است.

پوشیدن لباس سفید عروس و آراستن خود, پذیرایی از مهمانان ازجمله این رسوم می‌باشد. مراسمی از قبیل حنابندان,بله برون,نامزدی و خواستگاری از جمله مراسمی هستند که قبل از عروسی برگزار می شوند.

امروزه تشرفات نقش مؤثری در مراسم عروسی زوجین دارد. باغ عروسی, غذاهای اصلی و فینگرفود و تنوع آن‌ها, لباس عروس, موسیقی زنده, پذیرایی و... همگی بخشی از این تشریفات می‌باشند.

اگر می‌خواهید مراسم عقد و عروسی را هم‌زمان برگزار کنید بهتر است که هردو در یک مکان و باغ عروسی برگزار شود تا از مشکلاتی مانند ترافیک و از بین رفتن زمان پرهیز شود. همچنین اگر می‌خواهید این مراسم را در فصل تابستان و یا زمستان برگزار کنید باید در باغ عروسی وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسبی تهیه‌ شده باشد.

باغ هایی در داخل شهر تهران و همچنین اطراف آن وجود دارند که شما می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید. با توجه به نوع مهمانی,مکان آرایشگاه عروس و ترافیک خیابان ها و دوری و نزدیکی مسیر شما می توانید باغ مورد نظرتان را انتخاب کنید. در فصل گرما حتما حشرات را در نظر بگیرید و راهکاری برای آن پیدا کنید تا خاطره ی بدی برای مهمانان باقی نماند.

در نظر گرفتن مکانی که صدای موسیقی موجب سلب آسایش ساکنین اطراف نشود بسیار مهم می باشد. طبیعتا شما نمی توانید همه ی این باغ های عروسی را بشناسید و به تمام آن ها سر بزنید بنابراین سالن های تشریفات عروسی با بستن قرارداد با این باغ ها شما را در این کار و انتخاب یاری می کنند.

باید در نظر داشت که در کنار این هزینه ها پرداخت هزینه های دیگری مانند فیلم برداری,موسیقی زنده و گل آرایی و دیگر موارد را باید در نظر گرفت. با در نظر گرفتن تمامی شرایط انتخابی مناسب با هزینه های مناسب داشته باشید.