مزایا و محاسن وجود سفره خانه در باغ تالار عروسی چیست؟

بسیاری از عروس و دامادها علاقه دارند که مراسم جشن عروسی خود را در باغ تالارها بگیرند. طبق آمارها، چیزی حدود 30 درصد هزینه های یک عروسی، مربوط به برگزاری مراسم ها و پذیرایی عروسی است. از این رو، بسیاری از زوجین به دلیل اهمیت داشتن جشن ازدواج، تمایل دارند این مراسم به نحو احسن و در مکانی بازتر و زیباتر برگزار شود. یاد و خاطره این شب به یادماندنی می تواند سال ها خاطراتی را رقم بزند و باعث شادی زوجین شود.
 بسیاری از مراکز برگزاری خدمات مجالس عروسی نیز در این سال ها سعی نموده اند تا بر امکانات و کیفیت مکان های ارائه شده خود بیفزایند. در بین انواع مکان های ارائه شده برای جشن ازدواج، باغ تالارها جایگاه خاص خودشان را دارند. تشریفات پذیرایی در باغ تالار و خدمات مجالس به گونه ای چیده شده است که به دلیل وسعت باغ تالارها و مکان قرارگیری آن ها، نه صدا آزاردهنده است و نه نیاز هست که افراد در هنگام جشن، مرتب محل را نظافت و مراقبت نمایند.

چنانچه در فکر برگزاری عروسی در زمستان هستید، بهتر است به فکر داشتن سفره خانه در باغ تالار عروسی خود باشید چرا که می تواند برای مهمانان شما بسیار دلچسب باشد.

سفره خانه های باغ تالار، محلی برای راحتی مهمانان

بسیاری از متصدیان باغ تالارها، سفره خانه هایی نیز در داخل باغ تالار در نظر می گیرند. علاقه مهمانان به مکانی راحت و دلباز و نشستن بر روی تخت های راحت، گزینه سفره خانه را بیشتر قابل توجه نموده است. نشستن در داخل سالن تالارها و در یک مکان بسته و سرپوشیده، برای بسیاری خسته کننده است؛ اما مکانی مانند سفره خانه های باغ تالار با فضایی باز و طبیعت سرسبز می تواند برای مدت چندین ساعت، به راحتی میهمانان را سرگرم نماید. اگر سفره خانه باغ تالار دارای طراحی سنتی باشد و از المان های سنتی مانند سماور برنجی، قوری شاه عباسی یا برنجی، رومیزی های ترمه و طرح ترنج و... در آن استفاده شده باشد، فضای ایده آل تری ایجاد می کند. با چنین اوصافی، می¬توان گفت که محلی با آرامش و پر احساسی ایجاد می-شود که خوشایند مهمانان نیز است.

وجود سفره خانه در عروسی

مزایای وجود سفره خانه ها در باغ تالار عروسی

همانطور که اشاره شد، گذران ساعات زیادی در سالن های تالار برای میهمانان خسته کننده است. بودن فضایی باز با آب و هوای مناسب مخصوصا از ابتدای فصل بهار تا ابتدای پاییز، مکانی دلنشینی را رقم می زند. هرچند تفاوت قیمت پکیج سفره خانه با عادی، حتما متمایز است اما برای بسیاری از افراد این ارزش و امکانات، بیشتر قابل توجه است.
در زیر به مزایای وجود سفره خانه در باغ تالار و خدمات مجالس آن به صورت موردی می پردازیم:

  • آب و هوای سفره خانه در باغ تالار عروسی: یکی از مزایای بسیار متمایز وجود سفره خانه ها در باغ عروسی، آب و هوا است. قرارگیری سفره خانه های باغ تالار در فضای باز، در کنار طبیعت درختان و حتی حوضچه های آب و آبنماها، فضای طبیعی تر و دلنشین تری به جشن می دهد. تشریفات پذیرایی در باغ تالار به صورتی خدمات مجالس را برنامه ریزی نموده است که در فصول مختلف و به عنوان مثال هنگام باریدن باران، مشکلی برای روند برگزاری جشن عروسی، ایجاد نگردد.
  • وسعت مکان سفره خانه ها: به دلیل قرارگیری باغ تالارها در خارج شهرها (به طور معمول) باعث شده تشریفات پذیرایی در باغ تالار، مکان و امکانات بیشتری در اختیار میهمانان قرار دهند. نوع مدل سفره خانه باعث شده، در پذیرایی میهمانان، راحتی بیشتری داشته باشیم و به دلیل وسعت مکان باغ تالارها و سفره خانه های آن باعث گردیده تا برای خدمات مجالس، شما محدودیت تعداد مهمان نداشته باشید.
  • انجام کارهای مفرح در سفره خانه باغ تالار: نیاز نیست تمام مراسمات در داخل باغ تالار انجام گیرد، بلکه خدمات مجالس و تشریفات پذیرایی در باغ تالار، انجام مراسماتی مانند کبوتر آزاد کردن، آتش بازی، مراسم نور پردازی و غیره را در سفره خانه¬ها نیز توصیه می¬کند.
  • عکاسی و فیلمبرداری با انواع لوکیشن ها: عروس و دامادها همیشه می خواهند که از جشن عروسی، تصاویر زیادی داشته باشند. تصاویری که بعدها خاطرات خوشی را زنده کند. سفره خانه¬ی باغ تالارها می توانند مکان مناسبی برای عکاسی و فیلمبرداری باشند. وجود یک سفره خانه سنتی و خوش رنگ و لعاب برای عکاسی و انتخاب انواع لوکیشن، بسیار جذاب است. قرارگیری در کنار آب نماها، میزهای سنتی با پارچه های طرح ترنج و یا تخت های سنتی با طراحی مشبک سنتی، می تواند قاب های خوبی برای فیلمبرداری و عکس برداری، ایجاد نماید. در این میان میهمانان نیز می توانند آلبومی از تصاویر برای خاطرات خود با عکاسی شخصی و گروهی، رقم بزنند.
  • حضور عروس و داماد در کنار هم بدون هیاهوی تالار: عروس و داماد در سفره خانه های باغ تالار می توانند ساعتی را در کنار هم و به گفتگو بنشینند. هیاهوی تالارها گاهی اوقات عروس و داماد را از هم دور می کند یا اینکه توجه به یکدیگر را کم تر می کند؛ اما در سفره خانه باغ تالار این فضا متفاوت است. گفتگوی چهره به چهره و چشم توی چشم می تواند ساعتی را این چنین زیبا و گرم، دلنشین کند.

سفره خانه در عروسی

تفاوت قیمت پکیج با سفره خانه و عادی

تفاوت قیمت پکیج با سفره خانه و عادی کمی متغییر است؛ اما نوع خدمات مجالس که در سفره خانه¬ ها ارائه می¬شود، برای اشخاصی که مشکل هزینه ندارند، کاملا به صرفه است. 
قبل از انتخاب باغ تالار و سفره خانه به این نکات توجه نمایید!
با توجه به مزیت های ذکرشده در قسمت بالا می توان بهتر تصمیم گرفت که باغ تالار همراه نوع خدمات مجالس سفره خانه می تواند گزینه مناسبی برای شب ازدواج باشد. برای انتخاب بهتر، کافیست که به محل باغ تالار و سفره خانه رفت و کاملا آنجا را قبل از رزرو، بررسی و تماشا نمود. قسمت هایی مانند مکان ماشین عروس، مدل پارکینگ ها، انواع اتاق عقد داخل سالن و چینش سفره عقد، محل های بازی کودکان، سفره خانه، کافی شاپ ها و غیره، نورپردازی ها، تزئینات و گل آرایی و... هر کدام را می توان بررسی نمود و در انتخاب خدمات مجالس و تغییر آن، سهیم بود.
اطراف باغ را وارسی نمایید؛ در کوچه باغ های آن قدم بزنید. سری به سفره خانه نیز بزنین و امکانات آن را بررسی کنید. برای اطمینان از کیفیت خدمات مجالس، می توانید خدمه و مهمان داران را نیز ببینید و با آن ها صحبت نمایید. البته باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که تفاوت قیمت پکیج با سفره خانه و عادی، یکی نیست و می تواند با توجه به خدمات ارائه شده، حتی قابل توجه باشد.

مواردی هستند که می توانند مراسم عروسی شما را به بهترین خاطره و بهترین مراسم برای خود و میهمانانتان مبدل کند! 

 

داشتن سفره خانه در عروسی