هدایای عروسی را چه کنیم بهتر است

هر وقت صحبت از عروسی می شود همه به این فکر می افتند که کادو چی تهیه کنند. خرید هدیه برای عروس و داماد شاید بزرگترین مشکل برای افراد فامیل باشد. اما این مشکل برای عروس و داماد بیشتر است. هدایای عروسی را چه کار کنیم بهتر است فکری است که ذهن عروس و داماد جوان را به خود مشغول می کند. در این مقاله ما در این مورد کمی صحبت می کنیم.

هدایای مراسم عروسی

همیشه افرادی که به یک عروسی دعوت می شوند تصور می کنند که بهترین و البته گران ترین هدیه را باید تهیه کنند. این تصورات اگر عروسی یکی از اقوام نزدیک و خانواده باشد بسیار بیشتر می شود. معمولا اگر فرد از طرف فامیل پسر باشد و داماد هم از اقوام نزدیک دیگر مشکل بزرگ تر می شود. اگر شما از افرادی هستید که عروسی در پیش دارید و در فکر تهیه هدایای ویژه برای عروسی هستید بهتر است به چیزهای کاربردی بیاندیشید. در گذشته هدایای عروسی بیشتر اسباب و لوازم منزل بود. به این صورت که همه فامیل با هم تصمیم گرفته و چند دست پتو می آوردند و یا لوازم خانگی نظیر اتو می آوردند. حالا با این همه اتو یا لوازم دیگر این عروس و داماد نگون بخت چه کار کنند. اما امروزه در بسیاری از عروسی ها هدایای عروسی به طلا و پول تبدیل شده است که این هدایای عروسی دادن یک تفکر اقتصادی است.

هدیه عروسی

 

طلا و پول نقد بهترین هدایای عروسی

عروس و داماد جوان که هیچ تفکری در مورد شروع زندگی و جمع آوری وسائل زندگی ندارند یه باره با انبوهی از لوازم و هدایای گوناگون سورپرایز می شوند و نمی دانند که چگونه این لوازم را در کمدها و دکورهای کوچک خانه جا بدهند تا نشکند یا خراب نشود. بهتر است هرگز فکر بخشیدن و یا فروش هدایا را از سرتان بیرون کنید زیرا که هیچگاه نمی توانید از دست سوال و جواب های فامیل درباره هدایایشان راحت شوید. امروزه با پیشرفت زندگی های شهر نشینی و کوچک شده خانه ها از دادن هدایای این چنینی خبری نیست و بیشتر افراد فامیل از دادن سکه و طلا و یا پول نقد ابایی ندارند. برای افرادی که برگزاری مراسم عروسی را تدارک دیده اند و متحمل هزینه های بی اندازه ای شده اند، اینگونه هدایا از هر بابتی مناسب تر می باشد.

با هدایای عروسی چه کار کنیم بهتر است

بسیاری  از عروس خانم ها بعد از گرفتن هدایای خود از طرف خانواده داماد این هدایا را بلوکه کرده و به نام خود و خانواده خود ضبط می نمایند. این عروس خانم ها فراموش می کنند که این هدایا به ویژه ای این که همسر این آقا شده اند به آن ها هدیه شده است. بعد از گرفتن هر نوع هدیه آن را با سلیقه خود عوض کرده و یا اگر پول نقد باشد برای خود و یا خانواده خود خرج می کنند و اگر حرفی و صحبتی گفته شود می گویند مگه مال خودم نبود. در این گونه موارد بسیاری از اختلافات و مشاجرات پیش می آید که ممکن است کار را به جاهای باریک هم بکشاند.

هدایای عروسی

 

همدلی و همزبانی راه کار مشکل

در این گونه موارد بعد از دریافت هدایای عروسی برای این که مشکلی ایجاد نشود و خاطر افراد  فامیل مکدر نشود بهتر آن است که عروس و داماد با گفتگو و همدلی در مورد به کاربردن این هدایا در کجا صحبت کنند و با یکدیگر در این باره به توافق برسند. فقط در این صورت است که نه خانواده داماد و نه خانواده عروس از همدیگر رنجیده خاطر و مکدر نمی شوند. البته این نکته را هم می توان به یاد داشت که بهترین راه برای به کار گیری هدایای عروسی این است که این هدایا را نگه داری کرد و در موقع لزوم و با اطلاع هم از این هدایا استفاده کرد. مثلا می توان در صورت دریافت پول نقد به عنوان هدیه عروسی آن را به عنوان سرمایه در حسابی مشترک پس انداز کرد. به هر حال بهتر است که هر دو نفر در مورد مصارف هدایای خود تصمیم گیری نمایند.  

هدایای ویژه عروس و داماد