مراسم عروسی یکی از قشنگ ترین مراسم ها در زندگی شخصی هر کسی می باشد که می تواند در تالار یا باغ عروسی برگزار شود. اگر این مراسم به بهترین شکل اتفاق بیفتد برای همیشه به یادگار خواهد ماند. بنابراین محل برگزاری عروسی یکی از گزینه های برگزاری باشکوه این مراسم است. امروزه با وجود تالارهای عروسی بسیار زیاد باغ، بهترین انتخاب می باشد تا مراسم عروسی شما را به یک شب به یاد ماندنی و خاطره انگیز تبدیل کند. گرچه که هزینه ی عروسی در باغ به نسبت هزینه ی عروسی در تالار زیاد است ولی به دلیل امکانات زیاد و فضای سبز بهترین شب زندگی شما را رقم خواهد زد.

مراسم عروسی

یکی از خاطره انگیز ترین و قشنگ ترین اتفاق ها در زندگی هر شخصی ازدواج است. مراسم عروسی یک مراسم آیینی یا سنتی است که آغاز زندگی مشترک یک زوج را جشن می گیرد. داشتن یک مجلس عروسی زیبا آرزوی همه است چرا که برگزاری مراسم عروسی به بهترین شکل کار چندان آسانی نیست و نیاز به وقت و برنامه ریزی دقیق دارد. یکی از مهم ترین نکات برای داشتن یک مجلس عروسی باشکوه انتخاب محل برگزاری عروسی است. برگزاری مراسم عروسی در باغ با وجود طبیعت بسیار زیبا از جذابیت دو چندانی برخوردار خواهد بود.

باغ عروسی ایده آل

با انتخاب درست یک باغ عروسی علاوه بر داشتن یک مراسم باشکوه و به یاد ماندنی، خاطره انگیز ترین عکس ها را ثبت خواهید کرد. در باغ عروسی به دلیل داشتن فضای بسیار بزرگ نسبت به تالار کیفیت برگزاری مجالس عروسی بسیار بالا بوده و همچنین می توانید مهمان های بیشتری دعوت کنید و با کیفیت بهتری از آن ها پذیرایی کنید. یک باغ عروسی خوب باید سیستم تهویه مناسب و پارکینگ متناسب با تعداد ظرفیت مهمان داشته باشد. اجرای زنده ی موسیقی و داشتن پیست رقص یکی دیگر از ویژگی باغ عروسی ایده آل است.

داشتن سرویس بهداشتی تمیز و با ظرفیت کافی برای باغ عروسی ایده آل ضروری است. همچنین باید در مواقع ضروری برق اضطراری داشته باشد. علاوه بر داشتن همه ی این ویژگی ها داشتن یک فضای سبز زیبا، یک سالن عروسی زیبا با سقف بلند، میز و صندلی هایی با رنگ و طراحی زیبا، نور پردازی های جذاب و خاص، رختکن متناسب با ظرفیت مهمان ها سبب خواهد تا لحظه لحظه عروسی خوش بگذرد و مجلس شما به یک مجلس رویایی تبدیل شود.

هزینه ی عروسی در باغ

برای برگزاری یک مراسم عروسی خوب انتخاب لباس عروس زیبا، آرایش عروس، تزئین ماشین عروس، آتلیه ی عروس، حلقه ی عروس و داماد، هزینه بر است اما بیشترین هزینه ای که عروس و داماد متقبل می شوند هزینه اجاره باغ عروسی است. بیشتر باغ های عروسی دارای هزینه ی ورودی هستند. هزینه عروسی در باغ ها متغیر هستند. ازجمله این هزینه ها، هزینه سفره ی عقد، تزئینات خاص برای دکور های جدید عروسی مانند گل آرایی سالن، تزئین جایگاه عروس و داماد و... . علاوه بر این هزینه ها، هزینه های تشریفات و برگزاری جشن عروسی مانند هزینه ی غذای عروسی، صندلی و سرویس ها، پذیرایی و همچنین پرسنل پذیرایی در نظر گرفته می شود. هزینه ی موزیک و موسیقی مانند هزینه ی دی جی و هزینه ی ارکستر نیز جزء هزینه های عروسی در باغ محسوب می شوند.

باغ عروسی در گرمدره

قیمت باغ های عروسی در تهران و حومه های تهران ازجمله گرمدره بسیار متفاوت است. چون تعداد باغ های عروسی موجود در داخل تهران کم است. قیمت آن ها به نسبت باغ عروسی در گرمدره زیاد است ولی به دلیل رقابت زیاد باغ های عروسی در گرمدره زیبا و متنوع تر هستند. در گرمدره تهران حدود ۲۰ تا ۳۰ باغ عروسی کوچک و بزرگ وجود دارد. قیمت باغ عروسی در گرمدره از ۲/۵ میلیون شروع شده و تا ۴۰ میلیون ادامه دارد. شما می توانید با قیمت مناسب باغ عروسی با دیزاین بالاتر و شیک تر در گرمدره نسبت به داخل تهران اجاره کنید. باغ های عروسی موجود در گرمدره به دلیل داشتن امکانات بسیار بالا از جمله عمارت های زیبا و لوکس، سالن های شام بسیار بزرگ با ظرفیت بالا و قابلیت چیدمان در فضای باز، یک شب خاطره انگیز را برای شما فراهم می کنند.

تالار یا باغ عروسی؟

مراسم عروسی با تشریفات عروسی از نظر خیلی ها مهم ترین اتفاقی است که در زندگی می افتد. بنابراین عروس و داماد همه ی تلاش خود را می کنند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود. اگر می خواهید عروسی تان را در فصل بهار برگزار کنید پیشنهاد می کنیم باغ عروسی را انتخاب کنید. باغ عروسی معمولاً در خارج شهر قرار دارد. درست است که گاهی اوقات مسافت طولانی است ولی خارج شهر ترافیک ندارد و شما مجبور نیستید وقتتان را در ترافیک هدر کنید. اگر دوست دارید عروسی‌ تان را در یک فضای سبز و کنار طبیعت برگزار کنید پیشنهاد می کنیم باغ عروسی را انتخاب کنید.

باغ عروسی برخلاف تالار به دلیل داشتن فضای مناسب برای بچه ها و سالمندان خسته کننده نخواهد بود. در باغ عروسی به دلیل داشتن ظرفیت زیاد نسبت به تالار شما در دعوت مهمان هیچ محدودیتی ندارید و به هر تعداد که دوست داشته باشید ،می توانید مهمان دعوت کنید.